onsdag 27 december 2017

HEJ DÅ...

Ja det skulle man kanske kunna säga till bloggen...men nu gäller det julen, hihi !...julen kom och den gick...skönt att den är slut tycker jag. Nästa år hittar vi på något annat till jul...nytt på något vis blir det garanterat !!....Amaryllisen i rött köpte jag för 20 kr och den blir fin...den slog ut på juldagen så den håller nog sig fin ett tag ;))

Egentligen gillar jag mest vita och rosa/vita men för bara 20 kr så fick den duga...och mannen gillar röda mest ;)).

Och hörrni, nu har vi fått snö som heter "duga"....i går kväll fick vi snöstorm. Gillar när det är vitt på vintern...men här kommer regn och snö om vart annat, så man får njuta av den medan det varar.

Och så har jag köpt en orkidé...en vit som passar fint till nyår. Nu är jag less på allt rött, men i köket finns lite av den varan kvar. Till nyårsafton då vi ska ha bjudning här så åker den fram på matbordet...fint med vitt till nyår tycker jag ;)

Passande med en isbjörnskudde i sovrummet nu i vinter...

...och så säger vi HEJ DÅ och vink vink till snögubben och julen för den här gången ! Roligt att du kom och roligt när du går, haha...

Hoppas ni haft en fin och mysig jul...nu ser vi framemot Nyårsafton...åtminstone gör jag det !
Det är liksom min "grej" det, hihi...

Ha det gott där ute...

5 kommentarer:

  1. Lika roligt som att plocka fram är det att plocka bort. Nu har jag knappt något alls så det är snabbt gjort. Men jag väntar till efter nyår. Hyacinterna är så billiga nu så det blir många nya hos mig.

    Ha det fint under årets sista dagar!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Alltid lite skönt när julen är över, tycker jag, som inte är någon julfantast. Nu får vi blicka framåt mot ljusare tider och ett nytt år istället och det känns mycket bättre.
    Snö har ni också, och det är väl blandade känslor för mej, det kan ju vara både bra och dåligt, om det stormar och man har svårt att ta sej fram är det ju ingen hit, men veckar och lite ljusare blir det!
    Ha fortsatt sköna mellandagar!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Julen är mysig men det är alltid lika skönt när det väl är över och man kan pusta ut igen :)

    SvaraRadera
  4. SÅ fin den är amaryllisen!!
    Hoppas du haft en fin jul!! Och nu får vi ladda för nyår...
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Visst blir man fort trött på det röda. . . skönt när allt blir vitt igen!!! :-) Jätte fina blommor du köpt!
    Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR 2018
    Stor Kram

    SvaraRadera