måndag 26 juni 2017

MIN LILLA LOPPIS...

Som en del av er vet så har jag en liten loppis på gården i stan. Idag tänkte jag visa några saker som jag har till försäljning...och jag visar bara prylarna som jag sätter ut på gräsmattan som är lite större...mindre saker har jag inne i lilla boden ;)...pelarbordet är gammalt, duken är handbroderad. Lergrytan kommer från Höganäs...

...många är intresserade av den turkosa vasen ;)...och andra vill köpa den skruttiga pallen (men den är inte till salu )...

...har egentligen allt möjligt till försäljning...nästan oanvända kläder, kavajer, kjolar , jeansskjortor, jackor m.m...men det är inte många som ens tittar på kläderna, så i år har jag inte satt ut så mycket av det.

...har både gammalt och nytt...men vet ni, jag har varit himla dålig på att göra reklam för loppisen. Har aldrig annonserat och bara satt upp ett par lappar på anslagstavlor i närheten. På instagram har jag gjort lite reklam, men det hjälper inte mycket ;)...

...funderar på att sätta upp lappar på de dagar jag har öppet, så att folk vet när...annars har jag bara satt upp öppet skylten vid vägen och det är nog fel sätt har jag kommit på, hehe (bättre sent än aldrig)...en sommarservis som jag ärvt men inte har någon plats eller användning för.

...sommar glas med blomma på ;))....blombordet är från i fjol...men har ingen plats för det så då åker det ut till försäljning, hihi...

...Prins Eugén krukor som jag tar halva priset på jämfört med vad affärerna/handeln tar för dem...det kan vara ett kap vänner !! En har jag sålt på en loppis som jag hyrde in mej på i våras....så jag vet att de är poppis !

...kommer inte att ha öppet mer i sommar...utan öppnar igen i aug/sept...men då ska jag sätta upp lappar på vilka dagar och tider jag har öppet !!!! så ni som läser detta och vill besöka mej är  välkomna i sept......Däremot har jag några "stamkunder", hihi...som brukar besöka mej och för er (ni vet säkert vilka ni är ) kan jag öppna helt apropå om ni hör av er på min mobil !...anslagstavlan är såld, men tavlan finns kvar ;)...jag har mycket mer att sälja, småprylar finns i boden som sagt. Däremot vill jag inte sätta ut en massa saker när det inte kommer såå många kunder...för det tar tid att "kånka" fram och tillbaka också, hehe...
.. men jag ska nog ändra konceptet lite ;))....vad tror ni ?

Ha en fin vecka nu vänner !!!
Kram Bia !

8 kommentarer:

  1. Bra med loppis, det skulle jag behöva ha här hemma, sparar lite för mycket ibland :) Hoppas du hade en fin midsommar, kram Suss

    SvaraRadera
  2. En liten dröm att ha en egen loppis :) Åka runt och fynda och leta efter saker som passar. Bodde jag närmare skulle jag komma till dig och fynda vännen <3 Kraaaam

    SvaraRadera
  3. Så många fina saker på din loppis, men jag antar att det är viktigt med marknadsföringen om man bara har öppet lite då och då. Hoppas att folk hittar till dej och säkert kommer Eugenekrukorna att gå direkt. Vet ju att de är jättesynd. Har några själv som jag fått i present. Kanske folk blir mera köpsugna i slutet av sommaren.
    Ha det gott!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Jättedyra skulle det vara! (Jäkla telefon )

    SvaraRadera
  5. Så kul med loppis, skulle behöva det här hemma också. Samtidigt som det är härligt att träffa andra människor.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Men så många fina saker du har! Hade jag bott närmre hade jag kommit som ett skott. Hoppas du får lite besökare, är väl skönt att bli av med lite ibland när man är samlare (egen erfarenhet talar...)
    Vädret är en ständig orsak till gnäll här men det gäller att ha modet uppe och sysselsätta sig med något roligt.
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  7. Söta, vackra saker på din fina loppis!
    Lycka till med försäljningen!��
    Kram G

    SvaraRadera
  8. Vilken energi du har som har loppis! Jag hade också det när vi flyttat in här på gården men nu har min loppis inte varit igång på flera år. Tiden räcker inte till helt enkelt!
    Hoppas att du får sälja mycket när du öppnar igen!
    Ha en fin dag!
    Kram, Ann

    SvaraRadera