lördag 14 januari 2017

Nu är det vinter...

Äntligen kom vintern...lagom med snö och några minusgrader, precis som en vinter ska vara i januari...jag gillar inte gröna vintrar och plusgrader, nä fy sjutton...men man är ju olika och jag vet att många inte gillar snö och kyla...

...och självklart måste våra små fåglar få mat under kalla vintern...jag matar dom ända fram till april, varje år...älskar mina små vänner som förgyller äppelträdet utanför mitt fönster i bloggrummet ;)...

...bild från torpet...

...såå mysigt där även på vintern...

...ibland är vi där någon helg på vintern också...det är så mysigt att elda i vedspisen och mysa till där, gå promenader och äta något gott på kvällen ;))...

...och en dag som denna (lördag) ska jag avsluta med att tipsa om ett supergott Italienskt bubbelvin....det godaste vinet ever....enligt mej ;)....passar perfekt som sällskaps vin, till skaldjur och fisk. Vi åt frukt till och det passade också bra till vinet ;)). Ikväll dricker vi detta vin till torskrygg, mums !!

Hoppas ni får en fin helg vänner !
Sköt om er !
Kram Bia !

17 kommentarer:

  1. Härliga vinterbilder och så mysigt att kunna vara i torpet ibland och ha vintermys.
    Önskar dig smaklig måltid och en härlig helg !
    Kram från Marie

    SvaraRadera
  2. Underbart när det blir en riktig vinter med snö och några
    minusgrader, och sol förstås :)
    Önskar dig en fin kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Härligt med vinter och frostiga fina promenader! Tack för bubbeltips, jag älskar mousserande vin och champagne. Mys på med god mat och dryck!
    Ha en fin kväll!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  4. Stämningsfulla bilder från ett härligt vinterlandskap! Jag har ägnat dagen åt långfärdsskridskor, sååå härligt väder, solen strålade - när vintern är som bäst! :)

    Tack för bubbeltipset!

    Önskar dig en fortsatt fin helg!

    Kramiz aka

    SvaraRadera
  5. Vackra vinterbilder!
    Härligt när det är en riktig vinter, inte fram och tillbaka med plus och minus och slask och goja. Njut av det vackra!

    SvaraRadera
  6. SV: Haha nej Bia, än har vi inte flyttat över till Björkallén, men ivern börjar komma nu, och att ha två hus tär också på krafterna om man säger så! Dock är jag glad över att vi haft denna möjlighet, att slippa bo i ett renoveringskaos, en gång och aldrig mer ^^ Massa kramar och tack för titten och fotspåret inne hos mig, det värmer <3

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga vinterbilder du bjuder på och absolut behöver fåglarna mat! Håller med dej att det ska vara vinter när det är vinter! Även om jag inte är så förtjust i den årstiden så känns det naturligare om det är riktig vinter när det ska vara det.
    Tackar för vintipset och önskar dej en fortsatt skön söndagskväll!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Håller med dig, det skall vara vinter i januari och februari sen skall det börja bli vår. Vilka härliga bilder, förstår att ni är vid torpet lite då och då.
    Ha en bra vecka!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  9. Jo,snön lyser upp i alla fall, fast vintern är ingen favoritårstid för mig...
    Men så fin domherren är där ute hos dej! Ser knappt till några domherrar här, de är ju så fina! Kram och sov gott!

    SvaraRadera
  10. Härliga vinterbilder, jag gillar också när det är "riktig" vinter. Idag hade vi 9 grader kallt även på kusten. Kram Suss

    SvaraRadera
  11. Jag älskar också riktiga vintrar och så glad jag blir att du tänker på och har gjort så fint till småvännerna! Fin domherre! Ha det gott!
    Kram vännen

    SvaraRadera
  12. Riktig vinter tackar jag inte nej till! Här är det bara is...
    Så det är liksom dobbar på=))

    Så fint att du tänker på fåglarna!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  13. Bubbel och vintervitt! En bra kombo :) Här är det bara isigt, trodde jag skulle slå ihjäl mig på gårdagens promenad...
    Ha en skön tisdag nu!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  14. Neeej, vill inte ha snö nu, bara i december. men, vackert är det, väldigt mysigt ser det ut vid torpet ert.

    Fin vecka till dig
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  15. När jag bodde på landet och det var spark som gällde var det mysigt. . . .men här nere blir snön oftast svart! Och vilken konstig vinter. . .ena dagen plusgrader och nästa svinkallt!!
    Mysigt det låter att vara i torpet och elda!
    Ha en fortsatt fin vecka vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  16. SV: OH det var nog jag som hittade till dig först ;D Men precis så är det nog och va härligt att höra att du känner så med åldern, slipper jag ha åldersnojja här, tror att man får försöka bara leva i nuet och inte tänka så värst mycket på det där med åren som går! Himla kul att få läsa lite mer om dig Bia! Tack för dina rader, dom uppskattades verkligen. Kramar Louise

    SvaraRadera
  17. Härliga vinterbilder, så ska det vara när det är januari. Här matar jag också fåglarna och domherren är förstås en favorit! Det sägs att de behöver lika mycket mat under sen vår, då gör vi rätt i att mata dem.
    Tack för bubbeltipset, det ska sparas!

    Kramar /Cia

    SvaraRadera