onsdag 11 maj 2016

NYA FÄRGER...

Det har blivit lite mer somrigt i vardagsrummet och i sovrummet. Vi börjar med vardagsrummet som fått lite ljuslila gardiner, de ser rosa ut på bilden men de är lila...sommarkuddarna fick också komma fram igen.

Det är grått vitt och ljuslila nu i rummet och det känns bra ;)

Och ljusbollarna passar bra till gardinerna också ;).

Och jag måste bara visa er min dödskalle som är så poppis just nu...en lite "glammigare" variant med lite blänkande stenar på ;)...jag gillar det skarpt i alla fall...

Och nu till sovrummet som går i rosa (kommer ni ihåg att jag hade turkos förut, inget fel på det heller, men jag vill förnya )...grått och rosa går bra ihop...gardinerna är vita.

Och korgstolen som stod i hallen fick sin plats i sovrummet i  stället, passar bra där med sitt rosa fårskinn ;)

Och jag bara älskar dessa änglavingar som hänger ovanför sängarna...

Det var allt för den här gången...vet ju att en del av er besöker mej på Instagram också...och det är roligt ska ni veta ;))

Nu ska jag snart iväg till frissan...och sen tar jag en sväng i stan. Hoppas ni får en bra och solig dag vänner !!

Kram Bia !

23 kommentarer:

  1. Härligt att få in lite sommarfärger nu. Känns ju som att sommaren kommit redan en det verkar ändra sig nu... Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Milda fina färger. Kul att förnya lite allt efter årstid. Ibland kan man bara flytta runt gardiner och annat utan att köpa nytt och på det sättet förnya. Ser så inbjudande in i din soffhörna.
    Skulle inte förvåna mig om du hittar lite fynd i stan...något jag sett att du brukar göra.
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  3. Sommar både ute och inne har du nu! Fint blir det och kul att förnya sig är det ju alltid.
    Ha en fin kväll
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  4. Så somrigt och fint. Du kan verkligen det här med inredning.
    Ha en fin avslutning på veckan. Kramelikram

    SvaraRadera
  5. Så somrigt och fint. Du kan verkligen det här med inredning.
    Ha en fin avslutning på veckan. Kramelikram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej igen Svar på din fråga om vart i Härnta jag bor. Uppe på berget....Kackelabacken. Har utsikt över hela stan, ser till och med tuppen på Säbrå kyrka😉

      Radera
    2. Hej igen Svar på din fråga om vart i Härnta jag bor. Uppe på berget....Kackelabacken. Har utsikt över hela stan, ser till och med tuppen på Säbrå kyrka😉

      Radera
    3. Vi kanske bodde grannar då? För vi bodde först på Tjädervägen och sen flyttade vi upp till Koltrasttvägen då de byggde nytt där...det var no -82. Nu är de ju husen rivna och vi köpte ett av de där (giraffhusen) nedanför där vi nu bor. Kram

      Radera
    4. Vi kanske bodde grannar då? För vi bodde först på Tjädervägen och sen flyttade vi upp till Koltrasttvägen då de byggde nytt där...det var no -82. Nu är de ju husen rivna och vi köpte ett av de där (giraffhusen) nedanför där vi nu bor. Kram

      Radera
  6. Vilket fint och somrigt rosa skimmer du fick av gardinerna, och så snyggt med kuddarna! Det ser verkligen somrigt ut!
    Jättevackert sovrum, med änglavingarna på väggen! Kanske kan de locka till sej de riktiga änglarna! :)
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Duktiga Bia! Somriga och vackra rum har du fått till och dessutom fina bilder!
    Ha det bra vännen!🙏

    SvaraRadera
  8. Ja så somrigt! Fint och mysigt du har det...döskallen var ju för läcker!
    Kul att kika in till dig som vanligt.
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  9. Vackert och somrigt med rosa! Jättefint överkast har du oxå :)
    Ha en fin dag!
    kram Tini

    SvaraRadera
  10. Min syrra hade en sådan korgstol för länge sedan. Jag gillar rosa detaljer. Jag håller beiga väggar nästan överallt. Dödskallen var häftig!,

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Så fint du har det! Grått och rosa är så jättefint. Din kudde i soffan är vacker som en akvarellmålning.

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  12. Hej!

    Så fint du har det! Grått och rosa är så jättefint. Din kudde i soffan är vacker som en akvarellmålning.

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  13. Fint med det gråa och rosa, jag är inte så rosa rosa av mig men de dovare nyanserna gillar jag, speciellt ihop med grått
    Härligt med lite frisörtid, det hade jag i måndags :-)
    Jo jag hålla med att det blir mer instagram, här har det mer varit det privata planet o tiden som gjort att jag inte bloggat... det finns ju liksom sprickor bakom alla fina bilder också
    Ha en fin kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  14. Sommarfeeling! Skön känsla minst sagt.
    Ser så mysigt ut på översta bilden!

    Jag ska ägna mig åt att skapa sommarfeeling i helgen=))
    Sopa ut gammal luft och släppa in ny.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  15. Oj vad du är kreativ som fixar och donar hela tiden! Det blev ju jätte fint med rosa o grått!
    Härliga änglavingar som passar så bra ovanför sängen. . . . änglar skapar ju lugn och harmoni!!
    Ha en jätte härlig helg o glöm inte rösta på Frans. . . !!!
    Stor Kram/Miranda

    SvaraRadera
  16. Härligt med lite nya färger inför sommaren!
    Ha det gott!
    kram Sofia

    SvaraRadera
  17. Ljuslila är jättefint. Redan som
    liten tjej gillade jag lila, får lila
    perioder nu också. Och rosa gillas
    också, du har så fint.
    Fin helg och kramar/AM
    Ps, gick bra i Lets dance

    SvaraRadera
  18. Härliga sommarfärger och alltid roligt att
    förnya lite :)
    Önskar dig en fin helg
    Kram Pia

    SvaraRadera
  19. Jättefint!
    I min nya hall har jag också valt lila. Bilder därifrån kommer senare, långt ifrån färdigt ännu.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera