lördag 23 april 2016

GLIMTAR INIFRÅN TORPET...

Hej på er vänner !
Hoppas allt är bra med er....denna lördag ska jag visa er några få bilder från torpet...har inte så mycket att skriva om just nu, så ni får hålla till godo med dessa bilder...kannan brukar jag ha ute på sommaren...

...lite gamla flaskor...

...lite loppat...men hyllan är bara några år, och gjord i gammal stil...

...hinken har jag hittat här på torpet...pallen är ärvd...

...lite loppat och lite ärvt...knopparna på skänken är köpt på Indiska för många år sedan...

...till sist får ni se en ny liten släkting...lilla charmtrollet Alva, Ida, Marie...min brors dotters lilla flicka på 5 månader...vi var på hennes dop i lördags ;)...hon sköttes sej exemplariskt under hela dopet...

Och så lite mindfulness igen :
Acceptera dig själv !
En viktig del inom mindfulness är acceptans. Lär dig
att tänka om när du känner att du är på väg döma dig själv
för någonting du känner eller tänker.
Acceptera alla dina tankar, likväl positiva som negativa.
Genom att öva på detta kommer du i längden att bli mindre 
dömande mot både dig själv och andra.


En halvklar dag...och jag ska gå ut i trädgården en sväng...ska kolla vart vi skall sätta upp växthuset som jag köpt !!...men än så länge är det för kyligt och blött ute, så vi får avvakta...

Ha en fin helg !!

Kram Bia !

16 kommentarer:

  1. Fin hylla med charmiga gamla burkar! Härligt med eget växthus :)
    Idag har vi fått snöslask och det har oxå varit åska på en del orter.
    Jag önskar dig en god fortsättning på helgen!
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Vilka fina torpgrejer du har! Så passande på ett torp och en del kan man ju faktiskt hitta nytillverkat också, som din fina hylla!
    Vilken liten sötnos!
    Kram
    LIsa

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar liten sötnos!!!
    Roligt att få se lite interiörbilder,så fint du har det!
    Ha en skön weekeend!

    SvaraRadera
  4. Så mysigt och trivsamt ni har på torpet. Alla fina saker som ger en underbar charm. Jag förstår att du trivs där. Kram och fin lördagskväll. Kram

    SvaraRadera
  5. Sötnosen! Så med den lilla rosetten som pricken över i:et=))

    Ett torp fyllt med gamla saker. Kan inte tänka mig något mysigare!

    Skön fortsättning på helgen / Kram Hannis

    SvaraRadera
  6. Så mysigt ni har det på torpet, härliga prylar.
    Vilken liten goding, kul att vara på dop...
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  7. Ja, det ser verkligen mysigt ut på torpet!
    Så skoj att vara med på dop!
    Nu hoppas vi på lite mer värme ända upp till er i Sundsvall! Må så gott!

    SvaraRadera
  8. Så himla mysigt ni har det i torpet <3 Förstår att ni trivs där :) Dop är mysigt. Kram och ha en toppen dag vännen <3

    SvaraRadera
  9. Mycket fint från torpet, lite värme nu
    också så kan ni vara där. Och så roligt
    med dop, hon är jättesöt din lilla släkting.
    Inatt har det snöat här, men det mesta har
    redan tinat bort. Men så kallt det är
    Fin söndag och kramar/AM

    SvaraRadera
  10. Så mysigt med Växthus. En stor längtan hos mig. Ser fram eomt att se bilder på det längre fram :) Kram Malin

    SvaraRadera
  11. Så mycket fint från torpet.
    Mysigt att ha ett ställe att pyssla med.
    Dop är alltid roligt
    Fin kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera
  12. Så fina saker du visar,en sån hink har jag blommor i på sommaren! Gud så söt flicka du visar💓 Åh va kul att även du har växthus.Vad ska du ha där för fint tro.Jag har haft sån tur med tomater o gurka.Köpte minigurka o citrongurka i fjol.Riktigt bra skörd;) Kram Gunilla

    SvaraRadera
  13. Jag känner igen flera av dina saker, morteln, flaskorna och hinken. Vi har nog lite samma smak och gillar äldre saker du och jag!
    Ha det fint!
    kram, Ann

    SvaraRadera
  14. Jättekul att få en glimt ifrån ert torp och det är så fint med den röda kanna och allt det andra också!
    Jag jobbar för fullt på minfulnessen..inte alltid så lätt!
    Varma kramar till dig från mig!

    SvaraRadera
  15. Du har precis såna saker som jag älskar. Många har jag likadana uppe i vår stuga.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  16. God eftermiddag!
    Vilket mysigt Torp..och många fina saker! Så söt liten liten tös ni varit på dop till!!
    Såg din kommentar hos mig..och nej jag bor inte i Göteborg utan 8 mil norrut..i Uddevalla. Men brukar ofta vara i Gbg och älskar verkligen den staden!
    Ha en fortsatt mysig tisdag! Kram Annika

    SvaraRadera