torsdag 28 januari 2016

MUMS SÅ GOTT...

Idag "bjuder" jag er på lite gottigt ;))...färska fikon gillas mycket av både mej och dottern...

Jag är all ätare kan man säga...går inte på någon diet...sånt gillar inte jag, försöker att äta bra och mycket grönt och frukt, men varje vecka så blir det något smarrigt med kött, fisk eller kyckling...nu är jag inte såå förtjust i en köttbit, men eftersom gubben älskar en god köttbit, så blir det att jag också äter det. Men då får han allt äta fisk med mej ibland också, haha...ordning och reda ska det vara, hihi...så här såg vår förrätt ut en helg för ett tag sedan.
Lite frukt med avokado, räkor, rödlök och ett klick creme fräsch citron och lite dill...

...till huvudrätt blev det entrecote med mannens goda pepparsås och hasselbacks potatis...OBS ! mannens tallrik, hehe...

...och som några av er vet så gillar jag soppor...här är det räkor och broccoli, mums !...det blir nog soppa i helgen också...kanske med lax med sting ;))...

...en annan helg gjorde mannen denna kötträtt som var fläskkarré med egen gjord rödvinssås...och potatisgratäng också gott kan jag säga er....

...jag brukar vara hälsosam på luncherna, haha...så här kan en lunch tallrik se ut hos mej....

...men så här kan det också se ut ibland....kaffe med "go fika" ;))...och så här kanske det blir i kväll eller så blir det smörgåstårta, för idag...

...är det ingen vanlig dag, för idag är det min dag, hihi....

Och den ska firas med något gott ;))....
Ha en fin dag nu mina vänner !!

Kram på er !!

20 kommentarer:

  1. Sitter på tåget. Har ätit SJ frukost och har med mej en sallad. Det får duga, men blir hungrig när jag ser allt gott hos dej

    SvaraRadera
  2. Smarr säger jag bara. . . . .älskar frukt, grönsaker & fisk så jag blir verkligen hungrig när jag ser dina tallrikar. . . .!!! :-)
    Grattis på födelsedagen. . . .för det är ju din dag idag eller hur!?!
    Kramis/Miranda

    SvaraRadera
  3. Stort grattis på din egen dag ! Hoppas den blir riktigt, riktigt bra.
    Det var många fina bilder med god mat. Mums.....blev riktigt hungrig när jag tittade på dina bilder :)
    KramKram

    SvaraRadera
  4. Hipp Hipp Hurra för dig idag! Hoppas att du haft en underbar dag och att kvällen blir en fantastisk njutning!
    Massa födelsedagskramar och nospussar från oss!

    SvaraRadera
  5. Grattis bästa Bia!♥️

    Bamsekramar!
    Ina

    SvaraRadera
  6. Stort stort GRATTIS bästaste Bia ❤️

    SvaraRadera
  7. Fyller du år? Stort GRATTIS!!! Underbara maträtter och underbara blommor,hoppas du haft en magisk dag! Kram

    SvaraRadera
  8. Ah men.... Stooort GRATTIS!
    Jag gillar båda tallrikarna :)
    Hoopas du har en fin kväll min vän.
    Kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
  9. Stort grattis vännen <3 Hurra hurra hurra. Hoppas du får en strålande fredag. Kramen

    SvaraRadera
  10. Stor grattiskram till dig! Hoppas att du får en toppendag med mycket tårta och fina paket!
    Kramar, Ann

    SvaraRadera
  11. Grattis vännen, hoppas du hade en
    toppendag. Smörgåstårta är så gott.
    Och all mat du visar gillar jag, ser
    så gott ut på dina foton.
    Ha nu en riktigt bra helg
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  12. Grattis i efterskott!!

    Här kommer jag hem och är hungrig som en varg.
    Inte blev jag mindre hungrig efter dina godsaker=))

    Hoppas att du har en fin helg framför dig/ Kram Hannis

    SvaraRadera
  13. Grattis vännen . Jag älskar soppor denna årstid. Ha en fin dag
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  14. Det ser jättegott ut på alla tallrikar.
    Din lunch ser nyttig ut. Det ser fint ut med färg på tallriken.

    Ett stort varmt GRATTIS till dig Goa vän.

    Kramkram

    SvaraRadera
  15. Såååå gott! Förrättten blev nog min favorit. Älskar färska fikon! Är inte heller så förtjust i köttstycken, men malet eller bra korv är gott.
    Här blir det mest grönsaker och fisk. Jag äter mycket med ögonen, medan mannen äter mest med magen,hi,hi!!

    SvaraRadera
  16. Hurra, hurra för dig Bia! Hoppas att dagen blev fin och kvällen blir bra.
    Måste bara säga att det är tur man ätit innan man tittar på detta inlägg - oj så mycket gott! Är mannen kock? Bra på att laga mat verkar han vara i alla fall.
    Fortsatt fin helg,
    Birgitta

    SvaraRadera
  17. Stort grattis i efterskott! Ha en fin fortsättning på helgen. Kram

    SvaraRadera
  18. Grattis Goa bloggvän! Hoppas din dag blev en ljus och härlig dag!
    Du och din man ser ut att vara riktiga gourméer och mycket duktiga i köket båda två!
    Allt ser så nyttigt och gott ut! Här kommer nu en bamsekram till dig!💝🎈🎁🎉

    SvaraRadera
  19. Grattis på din födelsedag, i efterskott. Hoppas att du hade en fin dag och fick många fina presenter ;) Kram

    SvaraRadera
  20. Men grattis så här i efterskott!
    Det är lunchtid och här sitter jag och beundrar dina tallrikar, så gott det ser ut!
    Den med frukt, avokado och räkor skulle sitta fint nu.

    Kramar /Cia

    SvaraRadera