torsdag 4 juni 2015

HERBANIST-SISTA DELEN

Idag ska ni få se sista delen av mina bilder från butiken Herbanist....håll tillgodo...nu kör vi !!...coola cyklar på utsidan butiken...

...sen har jag ju lovat att visa den stora lampan när den var tänd...så här läcker ser den ut...

...klocka av kugghjul...läcker i ett hem med industri stil ;))

...och hon säljer ju faktiskt blommor också...det mesta är till salu
i hennes butik....

...orange tror jag är en favorit färg hos henne, hihi....men det är ju en fin färg också, helst den lite smutsigare nyansen...

...när man kliver in i butiken är det här stillebenet det första man möts av...gamla härliga snurr fåtöljer....även dom i en orange nyans...även mycket gult har hon som accent färg i butiken...

...gammal sittvagn....är det någon som har suttit i en sådan ??

...på övervåningen...där det förmodligen kommer att bli ett litet café också ;))...

...färgprakt...

...sådana här skåp vet jag är populära bland många av oss ;))...

...de här bauta krukorna har hon målat själv...färgen har fått runnit...coolt...

härlig soffa och orange även här...men visst är det läckert med orange accent :)...

...sista bilden.......så här ser butiksdisken ut....den har dom gjutit på plats...verkligen egen stil, eller hur?...

...men finast är ändå min lilla ros i kruka , som jag fick att dottern på mors dag ;))....jag är ju inte bara "bloggerska", jag är ju mamma också, hihi...

Ha en fin dag alla ni där ute !!!

Tjingeling från Bia !

18 kommentarer:

  1. Man kan nästan inte se sej mätt på bilderna från denna underbara butik!
    Så många spännande detaljer och i kombination med växter! Helt fantastiskt!
    Jag kan tro att du stannade ganska länge i denna butik!
    Tack för alla bilder!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Det var en fin ros du fick. Och roligt
    och få se mer från den fina butiken,
    orange gillar jag men har det nog mest på
    hösten. Skulle gärna köpa blommor hos
    henne, wow!
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  3. Jättefina saker du visar.
    Orange och gult tycker jag är lite uppiggande färger. Dom lyser upp liksom.
    Jag lovar att jag ska kika in i butiken. Åker kanske in till stan på lördag en sväng. Det är ju så mycket man ska hinna just nu. Tänkte plantera blommor i helgen åxo. Ja nu jädrans Äre fullt upp haha. Knappt man hinner äta haha.

    Vi höres vännen.
    Kramelikram

    SvaraRadera
  4. Hej hej Bia! åh vilken butik....massor av fina gamla ting och bedårande blomster :) i dag har det varit soligt wihooo..hoppas nu sommaren stannar .Trevlig helg vännen<kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Otroligt arbete hon lagt ner på butiken. Verkligen fått den personlig med skön stil. Söt mors dags ros du fått.
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Så mycket fint! Jag förstår att du har fotograferat. Känns som en plats med mycket inspiration. Fin dag till dig! Kram

    SvaraRadera
  7. Så kul att se allt i butiken. Snyggt, eget och roligt! Tack för att du visade. Tyvärr ligger den nog för långt bort för mig, annars skulle jag rusa dit ...

    SvaraRadera
  8. Läcker affär!! Synd att man bor så långt ifrån!! Sett mycket på dina fina bilder som jag skulle kunna tänkta mig!!
    Men det är väl så där ca. . . . .35 mil fågelvägen!!
    Önskar dig en fin Nationaldag & helg!
    Kramis

    SvaraRadera
  9. Det är så härligt att strosa runt bland växter det är harmoni!
    Det är segt för växterna i mitt växthus, eller så har jag inget tålamod haha fast något borde ju kommit upp! Jag har skyllt på mannen som då å då tar sig en öl med grannen i växthuset att dom har ihjäl mina odlingar haha
    Kram och trevlig
    Helg
    Sandra

    SvaraRadera
  10. Vilken mysig butik, kul med lite annorlunda butiksdisk. Ha en fin helg, kram Suss

    SvaraRadera
  11. Vilken mysig butik, kul med lite annorlunda butiksdisk. Ha en fin helg, kram Suss

    SvaraRadera
  12. Wow, vilken butik!❗️Otroligt mysiga saker och blommor! Härliga färger och originella saker! Bra fotat! Kram

    SvaraRadera
  13. Vill var där, vill ha, igen, igen!!!
    Så härliga grejer!
    Ha en trevlig nationaldagskväll!

    SvaraRadera
  14. Härliga bilder än en gång :D vill ha, vill ha vill ha!
    Önskar dej en trevlig helg. Kram

    SvaraRadera
  15. Åhhh vilken affär! Wow! Vill ju allt på bilderna och vilken inspiration att bara gå där...helt enkelt underbart. Tack för att vi fick följa med dig...
    Kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  16. Vilken underbar butik, med plats för inspiration och många härliga inköp.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  17. Waow, vilket ställe! Jag vill dit!

    SvaraRadera
  18. Så gulligt skrivit om blomman från dottern♥ Ja vilka bilder du visar Bia! Här klarade vi oss från åskan i går men det regnade småspik hela fm.Sen kom alla barn o barnbarn då höll det upp.Fast det blåste så pass så det hämmade lite...Hahahaha,maten på papperstallrikar blåste iväg m.m Kram o trevlig söndag / Gunilla

    SvaraRadera