lördag 25 april 2015

VITT MED LITE BLÅTT...

...mitt vita hörnskåp som var i furu och kommer från
min farmor som jag målat vit (och ni sett ett antal ggr )
Här byter jag saker och färger stup i ett, och just nu
är det lite blått där...

...och hyllan som ni också sett ett antal ggr...här byts
det också stilleben jämt...en gammal Husmodern från
1925 och en virkad handduk bredvid..blå gamla
burkar och målade flaskor...

...har kommit över ett gammalt förkläde...som jag antar
att pigorna hade förr eller serveringspersonal kanske ;))
Visst är det fint !!!

...visst är spetsen vacker !!....

...vad ska jag göra med detta ?...gamla fina lakan och
ett spets överkast....gardiner kanske ?

...på Rusta har jag köpt denna pläd som ligger i
soffan...

...två gamla skamfilade pallar...

...handbroderad duk...

...kanna , ärvd från svärmor...

...och med denna scilla bukett plockad på torpet,
önskar jag er en TREVLIG HELG!

HOPPAS VÄDRET BLIR BRA HOS ER!!
HÄR SMÅREGNAR DET JUST NU...
I MORGON STÅR JAG PÅ LOPPIS I PARKEN...DET ÄR SÄSONGSAVSLUTNING....håll tummarna för att
jag ska få sälja mycket ;))

Kram Bia !!

15 kommentarer:

  1. Det var mycket fina blå inslag, gillar
    din pläd också. Samma väder här, sitter
    inne och småfryser. Håller tummarna för
    att det blir bättre väder imorgon, då kommer
    det säkert mycket folk till loppisen.
    Ha en bra lördag
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Vilka fina dukar och förklädet är superfin! :-)

    Önskar dig en trevlig kväll!
    Kraam
    Ina

    SvaraRadera
  3. Småregnar hos mig i bergeforsen med. Jättefina smakfulla bilder du visar. Snyggt värre.
    Svar: ja strand och aveny gick man ofta till. Strand och pianobaren var mysigt.


    Ha en jättefin helg min bloggvän.
    Kramelikram från mig.

    SvaraRadera
  4. Fräscht med vitt och blått. Lycka till i morgon!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja vad gör man med alla gamla lakan? De är så fina att det nästan är synd att klippa sönder dem. Dina dukar är underbara och förklädet - vilket broderi! Vem skulle kunna åstadkomma ett sånt idag? Du sitter på skatter, fast tyvärr ger de nog inte särskilt mycket pengar. Njut av dem!
    önskar dig bättre väder imorgon och god loppisförsäljning.
    Birgitta

    SvaraRadera
  6. Vilket fint hörnskåp! Vit och blått är så fint ihop. Jag har ett gammalt skåp som är vitt och på insidan är det blått. Underbara färgkombinationer. Fin fortsättning på helgen.

    SvaraRadera
  7. Jamen se där, vi har ju likadana skåp, nästan i alla fall. Så fin den är hos dig, och så vackra ting på den. Och såååå vackert förkläde! Vad mycket fint du har.

    Söndagskramar aka

    SvaraRadera
  8. Hej Bia! hoppas helgen varit fin :)) du har så piffigt på din blogg <3 kul att fixa o dona eller hur?! här spånar jag om hur jag skall plantera årets sommar blommor i olika krukor och diverse kärl :)) ja det blir som det blir ha ha Må så gott o ha en fin kväll <kram Jessica

    SvaraRadera
  9. Så mycet fint du har, alla dessa vackra gamla lakan... tänk vilket jobb som lades ner.
    Ha det bra!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  10. Så himla fräscht med vitt och blått. Så många vackra saker i ditt inlägg. Spetsar, broderat och virkat, allt vackra skatter. Det andas sommar i dina bilder...och den kommer ju framöver...underbart!
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  11. Vilket vackert hörnskåp, blått och vitt ger en härlig sommarkänsla. Kram Åse

    SvaraRadera
  12. Mycket fina och personliga saker som du har, en del med minnen. Och visst är det roligt att ändra om.
    Men vad trist att det inte blir loppis i parken något mer. Tur att du har ditt eget loppis.

    Förstår att det är ledsamt med katten. Saknaden ...........

    Kram Lissen

    SvaraRadera
  13. Du har så mycket fint. Förklädet blev jag riktigt föräslakd i. Har en liten samling.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  14. Åååh, som mormors lekstuga, minnen, minnen... : )

    SvaraRadera
  15. Så mycket fint vännen :)
    Ska vara lite kyligare idag men sol i alla fall.
    Sjukstuga så det händer inte mycket alls. Kram fina vännen <3

    SvaraRadera