onsdag 18 mars 2015

SJÖBODEN...

Jag lovade ju i förra inlägget att ni skulle få se lite
bilder från sjöboden....här kommer några...

...det finns två ingångar till sjöboden...här är den ena
...svägerskan har målat dörrarna...visst är färgen fin och passar bra till det röda....det är väl ockra gult kanske ?...

...här är andra ingången....vi delar sjöboden med
svåger och svägerska , och det här är liksom vår del, hihi...

...här står "ljugar bänken" ;))....

...bild inifrån en av delarna...sjöboden är liksom delad
i två utrymmen, därav två ingångar ;)....men det går
inte att bo här....här skall renoveras i framtiden...man kan
vara i rummen och det är lite möbler där...men det är bara ungdomarna som vistas där....dom tycker det är mysigt förstås ;))...vi brukar vistas på utsidan och grilla...tända
brasa och mysa till...mest med svåger och svägerska...


...ett gammalt skåp, som är ommålat i läcker blå färg...
...ruffig öppen spis...jag gillar ju den här stilen
men det ska ju vara renoverat så allt fungerar....
                                             

...marint stilleben....jag gillar väggen...

...härlig stil på väggar...ruffigt och vitt...
...coolt enligt mej, hihi...


...och här är min egen lilla bod, haha...snart så kan jag
öppna loppisen...yippii !!!
Nu har jag hört att väderomslag är på väg
det så kallade bakslaget ;)...hoppas bara inte
det kommer snö....men kyligare ska det bli.

Och vet ni, medans jag har suttit här och skrivit har jag sett både Rödhake, Koltrast, Domherre och Större Hackspett...inte illa ;))
Som ni kanske har förstått så älskar jag
fåglar, hihi....

Ha det gott!

Bia !!

23 kommentarer:

  1. Vad mysigt att ha en sån där sjöbod. Oj vad många fåglar du sett. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Skriv till Bygglov så kommer dom och
    renoverar boden, man får ju vara försiktig
    så den fina stilen bevaras. Förstår ungdomarna
    som vill vara där, ser jättemysigt ut.
    Tack för titten
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  3. Låter mysigt med sjöbod :) men roligast låter nog loppisen i din lilla bod :))) här skulle behövas ha loppis hu vad grejer man dragit hem...ändå blir det konstigt nog mer fast man rensar <kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Jättecharmig är sjöboden! Ljuvlig vägg och dörr :)
    Ha en god fortsättning på veckan!
    kram Tini

    SvaraRadera
  5. Halloj vännen. Dina bilder ser så fina och inbjudna ut. Så välkomnande liksom. Om det är ockragult kan jag fråga min gubbe som är målare med egen firma i 40 år. Han kan det här med färg han.
    Vilken söt bod. Är det dit jag ska gå in när du öppnar loppisen. Du vet väl att jag tänker komma. Till sommaren alltso. Det blir spännande. Får väl ta lite spännande bilder av dina saker och sätta in i bloggen hehe. Ja bloggar man så fotar man hehe.

    Du.....Det är jättespännande och så lärorikt på dessa andliga träffar med Ann Ahlgren sundsbruk. "änglavingar" heter hennes företag.Kolla på nätet. Hon brukar ha träffar höst, vår och sommar. Kanske du kan anmäla dig till sommaren på träffen.
    Nu ska jag släppa i soffan. Så mycket mer orkar man inte en onsdagskväll hehe.

    Kramelikram från mig. Anne-christine��

    SvaraRadera
  6. Vilket vackert skåp!!
    Hur går renoveringen :-)

    Här går jag i trans känns det som, tror
    Jag skulle kunna somna stående av denna vår trötthet som slagit till mot
    Mig..

    Kram
    Sandra

    SvaraRadera
  7. Så fint! Och vilken utsikt genom fönstret! Den borde ni renovera så ni kan använda den ännu mer. Det går ju att göra hur fint som helst med ett sånt fint ställe.
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  8. Vilken mysig sjöbod och vilket läge! Så fint det skulle bli med lite lagom renovering.
    Kul att det snart är dags för dig med loppisen igen.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  9. Vilken fantastisk charmig sjöbod, med lite omvårdnad o kärlek kommer den att bli en pärla och vilken utsikt, ljuvlig. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Underbar sjöbod med själ! Och torpet förstår jag att ni älskar:)

    Ha en fin kväll!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  11. Åh, så vackert!
    ......och utsikten, där kan man ju sitta och titta ut och drömma sig bort hur länge som helst.
    Var försiktiga när ni renoverar sjöboden så inte charmen försvinner, men det verkar du förstå, men det är det kanske inte alla hantverkare som gör.
    Så roligt det hade varit att besöka din loppis någon gång............

    Ha det fint,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  12. Underbar miljö. Där skulle jag kunna sitta lääänge och bara titta ut över vattnet.
    Ha en fin helg!
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  13. Jag älskar också fåglar av alla sorter.. stora som små..
    Vilken underbar sjöbod ni har där. Jag gillar det ruffiga , gamla och nötta.. Det måste vara lycka att ha en egen liten bod också..:)

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  14. Vilken fin sjödbod!
    Har sett när jag åkt förbi att ni håller på att renovera, vad spännande och rolig .......... och en hel del jobb. Ny soffa, det kommer att bli som ett totalt nytt rum.
    Fredagen startar med småfint väder så ännu är inte bakslaget hrä
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  15. Så mysigt det ser ut i sjöboden!
    Vi får hoppas att bakslaget blir snällt ;)

    Trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  16. Men åhhh... så mysigt litet ställe!
    Härlig utsikt där också...
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  17. Jätte gullig sjöbod!!! :-)
    Önskar dig en fin helg!
    Kram MirandaMaräng

    SvaraRadera
  18. Men åhhhh så mysigt <3 Tack för fina bilder vännen.
    Kramen och ha en fin dag nu :)

    SvaraRadera
  19. Så mysigt..
    ha en fin helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  20. Vilket läge med den utsikten! Och båten i fönstret... Förstår att sjöboden är en favoritplats för ungdomarna.
    Kul att du gillar fåglar, jag har också sällskap av dem. Mest gillar jag domherren som också gillar mina solrosfrön. I vinter har de varit sju par.

    Ha det gott!
    Kramar /Cia

    SvaraRadera
  21. Mysigt ♡ .......

    SvaraRadera
  22. Mysigt ♡ .......

    SvaraRadera