fredag 19 december 2014

JAG VILL HA...MER JUL...

...Hej på er.....hoppas ni har det bra...det har jag ;)....så här ser det ut på bordet i bloggrummet just nu...lite förändring blir det då o då...sockertopps granen har fått flytta på sej och nu står enriset på bordet i stället...det går det med ;))

...jag har köpt en julklapp till mej själv, hehe....vi köper ju inga julklappar (mer än till dottern)...en äkta kohud till mitt bloggrum...jag skyller på att det är en julklapp till mej själv, haha...för inte behöver jag någon matta (till) där inte ;))...

...men jag har alltid gillat den stilen av matta...kohud, getskinn, fårskinn osv.....och nu när jag har börjat gilla lite rustik och jordnära stil, så passar det bra med en kohuds matta där inne...den skulle passa i vardagsrummet också ;))...

...en jul hjort på villovägar ;))...

...jag skulle köpa julrosor på Blomsterlandet och då så hade de julrea 50% på allt julpynt....och ni förstår...jag blev som ett barn på julafton, haha....klart jag köpte några saker....bl.a den här ängeln i glas för värme ljus...den passar bra med det andra i silver på lilla skänken....

...och den här julburken fick också följa med hem...tycker det blev bra med granris i den ;)....men att fota på kvällen går bra dåligt, bilderna blir så mörka...

...och en krans i fejk gran går väl an att  köpa när man bara betalar 25 kr för den, eller hur?...bandet har jag själv satt dit ;)...

...och det var ju egentligen för den här skönheten jag åkte till Blomsterlandet för, hihi....extra pris på julrosor (30 kr st ) max två fick man köpa, och det gjorde jag förstås...krukan som skymtar köpte jag också för halva priset ;)...den är lite för liten för blomman, men en sen !...

...vet inte om de slår ut till jul...men hoppas kan man ju....

...jaa, det blev ett inlägg den här ggn också ;))....hoppas allt flyter på bra för er nu i "julstöket"...vi är nästan klar med allt som tillhör julen...har just bara städning kvar och kanske lite "finslipning" här och var.......kommer nog att hinna med ett inlägg till innan Julafton...så håll utkik, hihi....(bild lånad)
Ha de gott och sköt om Er !!
Bia


19 kommentarer:

  1. Hej Bia! så julmysigt som alltid!! jag har inte fyndat på julrean än :)) det tycker jag är så kul (nästan som ett barn på julafton) har blomsterlandet redan rea ?! de brukar inte vara så snabba inte...kanske skulle ta svängen dit o kolla i helgen...Ha en riktigt mysig helg <3 kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Klart man kan unna sig en julklapp själv! Vi köper inte alls många julklappar

    Jag är också sugen på att köpa julsaker nu till
    Halva priset såg senast idag

    Haha jag är
    Man tokig eller vad när man pratar med skyltdockan

    Kram
    Och trevlig helg
    Sandra

    SvaraRadera
  3. God Jul & Gott Nytt År! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Du är ju för underbar!
    Har du nu fyndat igen................du verkar ha en förmåga att "ramla" över reor.
    En sån där fejkkrans vill jag också ha.............

    Mattan gillar jag, snygg.
    Brukar också köpa julklappar till mig själv, kan inte bli fel då...hi...hi....

    Varm stor kram,
    Anneli

    SvaraRadera
  5. Jättesnyggt koskinn! Den marokkanska pallen är oxå fin :)
    Ha en fin helg!
    kram Tini

    SvaraRadera
  6. Javisst är det kul att köpa julklapp till sig själv. . . . då får man ju det man vill ha och slipper byta. . . .!!! :-) Jätte fint koskinn det skulle passa hos mig också!!!
    Ha en jätte fin helg!
    Kram
    MirandaMaräng

    SvaraRadera
  7. Ja en kohud har vi här hemma också och det är den enda mattan katterna låter vara de känner väl att det är deras djurkompis på nåt vis och jag kan tänka mig att vävtapet lockar att skrapa klona på. Får väl hoppas att de inte är allt för invanda med rutinen att de ger sig på ny vanlig tapet när ni renoverat, annars får du väl spraya nån sån där kattspray där ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  8. Livsfarligt att bege sig till affärer som har halva priset på julsaker...köpte en ljusstake idag som jag absolut inte behöver, men kul var den. Du har det så julmysigt nu. Har också bara städning och handla julmaten kvar. Ha det gott!
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  9. Det var bra pris på julrosen, dom brukar
    ju vara jättedyra. Och fina saker från
    rean. Nya mattan är superläcker, den stilen
    gillar jag mycket också.
    Ha det gott och stor kram/AM

    SvaraRadera
  10. Jag hittar ALDRIG något på rean! Vilka fina fynd du har gjort igen! Jag svarade på din söta kommentar på bloggen om jag kunde få "låna" det där vegetariska receptet men jag frågar här också...det lät så gott!
    Ha en fin kväll!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  11. Du är verkligen ett proffs när det gäller hitta fina saker till ett bra pris !
    Själv hittar jag ytterst sällan något...Kanske beror det på att jag inte så ofta besöker några affärer ;)
    Din kohuds matta passar ju perfekt i ditt bloggrum ! - Det var en himla bra julklapp, ja du kunde inte ha fått nån bättre ;D
    Varma kramar / Anneli

    SvaraRadera
  12. Aåg din kommentar om tävlingen. Har du inte Insta heller?

    Kram Linda

    SvaraRadera
  13. Åh julrosor skulle jag också velat ha här hemma. Vad fina och den där burken gillar jag också lite extra.

    Ha en skön söndag, solen är på väg

    SvaraRadera
  14. juligt och fint du har det, jag gillar också de där koskinnen de är läckra. Ha en fin söndag. Kram Åse

    SvaraRadera
  15. Klart man kan köpa julklappar till sig själv, det brukar jag göra och slå in dom också och skriva att de är från tomten.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  16. Super snygg matta. Jag brukar också köpa julklappar till mig själv, perfekt då vet man ju att man får det man vill ha ;) ;)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  17. Vad snyggt med din matta!! Håller med, alltid fint med fällar av olika slag. Och så bra att köpa julklapp till sig själv, perfekt ju, fniss :) Jättefin glasängel där också. Så kul att fynda så mycket fint på rean!!

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  18. Önskar dig en underbart fin God jul och gott nytt år❤varmaste kramar

    SvaraRadera
  19. Vad trevligt att se dina juldekorationer, så svenskt!
    God Jul önskar Lena från Wales

    SvaraRadera