söndag 23 februari 2014

STILEN....

...hemma hos mej/oss är just nu lite gammalt och nött....gillar jordnära färger....men som jag har nämnt förut så är stilen blandad i vårt hem....här ser ni lilla hyllan ovanför skänken.....

...jag tog ju in trädgårdsstolen också....och den gillar jag där den står ;)......

...på skänken har jag redan ändrat lite...och vitt har smugit sej in där, hihi......det börjar ju gå mot vår ;).....och vitt och brunt passar fint ihop......lampan är ny.....lampfot i trä är från Åhléns...skärmen från Vackra Hem.....

...jaa, här ser ni vad jag släpat in också....gillar gamla flaskor...dom här kommer från "svärmors gömmor" ;))......

...mitt kära "vintage" hörn....la ett fårskinn över gamla stolen och piffade upp den lite....den är i lejongul sammet....klockan är ärvd...fotpall från Ellos...det mesta är för övrigt från loppis....även stolen !!.....

...här har nu flaskan hamnat, köpte några kvistar från Blomsterlandet och satte i....piedestalen är från loppis...krukan är nyköpt och är i betong....

...byrån är ärvd....spegel från loppis...lampetterna också ärvda....det mesta på byrån från loppis ;))....

...och titta på mitt senaste köp....en stege från Åhléns....köpte den igår....jag gillar den jätte mycket.....med kupong fick jag 20 % rabatt också !!!....som hittat.....satte en ljusslinga runt den ;)).....globen kommer från loppis.....

...som ni ser har jag även vitt i vårt hem.....skåpet kommer från min farmor och jag har målat det vitt (furu).....bordet har varit brunt, det målade jag också vitt....stolarna hittade jag på Myrorna för några år sedan...ni ser även socker skrinet som jag hittade hos....ja just det, hihi......hyllan köpte jag på Butik Anneli...som nu tyvärr har upphört ;(.....

....jag har även ett vitt nyckelskåp ;)).......

....och även lite pastell färger......bilden är från mitt bloggrum.....blir så glad när jag kommer in där...det är så ljust och glatt där ;))).......så ni ser ju vad olika stilar jag har.....nu har ni fått lite glimtar av vårt hem...men här ändras det ständigt, så.......


.....här kommer nu en väder rapport, haha.......lite halvmulet och 5 plusgrader....så nu tinar det för fullt.....tyvärr ska det bli lite kallare i veckan.....men vem bryr sej, hehe......vädrets makter rår man inte på ;)))........ha nu en fin start på nya veckan som snart är här......


Kramelikram !!!!

Bia !

31 kommentarer:

  1. Vilken härlig blandning! :o) Ditt hem känns väldigt personligt. Det gillar jag!

    Ha det gott!
    kram
    Monika

    SvaraRadera
  2. Fint har du ordnat på hyllan och skänken :)
    Ha en god början på den nya veckan!
    kram Tini

    SvaraRadera
  3. Så fint du har det :) Jag gillar med brunt trä och gröna växter.

    Hoppas att allt är bra med dig! <3 Jennie

    SvaraRadera
  4. Det är bra med lite olika färger i rummen,
    alla är fina tycker jag. Ditt bloggrum är
    en riktig vitaminkick och det mer bruna stilen
    lugnare men lika fin. Stegen var ett fynd.
    Kramar och ha en bra veckostart
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Så mycket fina saker du har!
    Gillar verkligen din blandning av allt......................blir så personligt och trivsamt.
    Riktigt fint.

    Önskar dig en fin vecka,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  6. Åh vad många fina ting! Älskar den fina gamla stolen, så fint med pälsen på. Och wow vad fint det blev med vit färg på det gamla skåpet!!

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  7. Du har jättefint hemma och vintagehörnan är superfin!

    Bamsekramar
    Ina

    SvaraRadera
  8. Vad fint du har och så många vackra saker! Det är kul att ändra om ibland, då blir allt som nytt igen=) Ha en fin ny vecka!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  9. Åh, vad du har det mysigt hemma kram Diana

    SvaraRadera
  10. Så mycket fint du har hemma hos dig vännen!
    Men hur kan du bara hitta så mycket fina fynd???
    Kramen♥

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Vad kul att du kikade in hos mig, det är inte ofta man träffar på Härnösandsbor här i Blogglandia :-). Jag bor fortfarande i Härnösand så det är därför det dyker upp bilder på Domkyrkan och annat med jämna mellanrum (i dagens inlägg blev det en tur ner till Södra sundet och tillbaks).

    Vad mysigt du har det hos dig, det var så spännade att titta på alla vackra saker du har överallt. Det är roligt att ge sig ut på "skattjakt" och att kunna göra fynd emellanåt. Tyvärr har det blivit så dyrt på loppisar och annat det senaste året, det är sällan man prisfyndar som man kunde göra för några år sedan.

    Ha en fin vecka!

    Kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  12. Tycker ni har det jättemysigt vännen <3
    Bra smak :) Stor kram

    SvaraRadera
  13. Tack snälla Bia!

    Jo,du får göra en djupdykning bland gardiner o dukar. Man kan ju göra "paket" av tyger och annat också. Sånt man själv gillar. Sänggaveln köpte jag för kanske 7-8 år sedan på Ikea. Jättebillig var den. Men tror inte den finns i deras sortiment längre.

    Ha en fin dag!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  14. Ser så ombonat och fint ut fina du!!!
    Ha en fortsatt fin vecka
    Och Tack för att du alltid skriver så fint!!!

    SvaraRadera
  15. Härliga stilblandningar och du har mycket fint hemma. Är helt enkelt hemtrevlig.

    Ha en fin tisdag. // Kram Lissen

    SvaraRadera
  16. Stilblandningar ger personlighet åt hemmet! Det ska synas att det bor människor i ett hem, annars är det bara livlösa katalogbilder.
    Svärmors gömmor verkar aldrig sina… underbart.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  17. Du har en jättemysig stil hos dig. Ombonat och personligt, man trivs i dina bilder1 Kram Sara

    SvaraRadera
  18. Hej Bia! Så fina bilder du visar ,, du / ni har ganska stort hus ;)) här har vi så litet så man får tyvärr inte plats med så mycke som man skulle vilja.. Ha det bäst vännen kram Jessica

    SvaraRadera
  19. Det är härligt när det levs i ett hem! Ombonat och välkomnande..
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  20. fina bilder
    Ha en bra kväll
    Hanna

    SvaraRadera
  21. Så ombonat och mysigt! Det märks att här bor en skapande själ med många sköna idéer! Åh den där stegen har jag också tittat på..den är riktigt fin, har bara inte kommit på var jag ska ha den...behöver ett större hus!
    Ha en skön kväll...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  22. Så mycket fina saker! Jag gillar också naturfärger, gammalt och nött.

    Ha det fint

    /Anette

    SvaraRadera
  23. Gillar också jordnära färger blandat med vitt.
    Hög mysfaktor hos dig.

    Kram Pia

    SvaraRadera
  24. Äntligen kände jag vårkänsla, den kom idag när jag var ute.
    Ja jag gillar verkligen att försöka utvecklas fotomässigt och pröva olika tekniker.

    Ha en fin morgondag. // Lissen

    SvaraRadera
  25. God morgon Bia !

    Härliga bilder från dig.
    Och mycket fint.
    Fint med stegen och visst är det Toppen när mN KAN FYNDA OCKSÅ ;)
    Fint med den gamla skåpet och just att man har en historia bakom det :)
    Nu ska jag försöka komma igång att måla lite här hemma.
    Tack gulliga du för dina fina ord hos mig !

    Ha en fin vecka ! Kram

    SvaraRadera
  26. Vilken jättefin stege från Åhléns. Jag har ju också en sån kupong...hm...var kan jag ha den tro?
    Ha en fin dag vännen
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  27. Du har så mysigt, verkligen! En likadan piedestal har vi, den har varit min farmors.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  28. Så härligt att kunna flytta om allt efter humör,)
    Ni har ett väldigt mysigt hem
    Kram
    Anni

    SvaraRadera
  29. Ja, det är kul att förändra lite hemma då och då. Stegen gillade jag mycket- med den lilla ljusslingan.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  30. Spegeln är flyttad till andra sidan, roligt
    att du har en också, dom ska vi vara rädda
    om.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  31. Så många fina saker du har! Jag tycker också vitt och brunt är fint tillsammans :)

    Men vart har solen tagit vägen.. jag blir så trött av det här gråa trista vädret!

    Önskar dig en härlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera