torsdag 26 december 2013

LITE MINDRE JULIGT.....

...än så är det jul......men nu börjar jag tröttna på julsakerna, så jag har tagit bort det juligaste och ändrat om till lite mer "nyårs juligt" om det finns nåt som heter så, hahaha......om inte så har jag kommit på ett nytt "ord" alla fall i min värld, hihi......hyacinterna står i loppade glas i mässing......

...vi fick ett jularrangemang i en härlig låda....helt i min smak....lite rå stil.....av en släkting som har en blomsteraffär....ser ni tre änglar i mitten ;))....syns lite dåligt på bilden......"alla goda ting är tre" :))........

...tomtenisse är snart på väg att resa "hem"....till sitt eget tomteland ;)......

...lite ljus på skänken i hallen.......

...och det var den här lilla "nykomlingen" i släkten som alla pussade på, på julafton....lille August 6 mån.......här med sin söta moster ;))...och han är så gullig såååå.......;))

....vi var på Rusta som hade rea.....hittade inte så mycket.....har allt för mycket julsaker ändå, hehe.......men det här körsbärsträdet i lila/rosa köpte jag till bloggrummet....det lyser upp som bara den......fanns även i andra färger.......

....den här lilla isbjörnen för 19 kr var svår att motstå ;)))......

.....änglar kan jag inte få för mycket av......visst är dom söta.....

....nu får dom stå på lilla kökshyllan.....där jag för övrigt har ändrat om till lite mindre juligt ;))....ljuslyktan har jag klätt med spets....

.....och hörrni.....vi går mot ljusare tider och vååår......men än dröjer det förstås.....men den som väntar på nåt gått.......en liten vår blomma som piggar upp.....köpte två lökar men kom inte ihåg vad det var för sort.....kan det vara en narsiss ? eller vad den nu heter....fin är den iaf tycker jag ;))...............
Nu ska vi snart dra iväg till svåger och svägerska på julmiddag.....fast i ärlighetens namn, ska jag säga att jag är less på all julmat, hihi.......men det blir iaf trevligt sällskap.....;)))

Hoppas ni haft en fin jul.....och god fortsättning på julhelgen och mellandagarna önskar jag Er !!!

Kramisar !!!!

23 kommentarer:

  1. Och jag som nyss åkte förbi Rusta, såna
    små isbjörnar skulle jag ha köpt. Gullig
    liten August, inte konstigt att han fick många
    pussar.
    God fortsättning och kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Jag pyntar oxå på julen huvudsakligen i vitt och silver, så pyntet får stå kvar ännu ett tag ;) Men visst är det härligt när vi går mot ljusare tider!
    Ha en god fortsättning på veckan,
    kram Tini

    SvaraRadera
  3. Åhh så fina bilder!
    Önskar dej en fin fortsättning på Julen!
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  4. Det räcker att julafton har varit så vill jag ta bort allt även om jag inte har några röda tomtar, men det får väl vara kvar några dagar till :) Vilken söt liten kille. Önskar dig en god fortsättning fina du.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en riktigt god fortsättning.
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  6. Vad fint du pyntat om :) Och wow vilken vacker blomlåda du fått, vilken fin present!!! Och den lille killen är ju bara för sööööt :)

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  7. Tack för hälsningen goa fina du! Alltid lika roligt:) Hos oss är det inte mycket julmat alls,själv äter jag ju inget av det som jag berättat tidigare så är jag ju vego.Men lite slinker ner,framför allt godis och kakor:)
    Önskar dig en trevlig kväll(hoppas inte julmat) fniss...
    har du inte instagram så skaffa det,skitkul! så hörs vi där:)
    Kramiz...

    SvaraRadera
  8. Som alltid pyntar du så fint! i morgon ska tomtarna få dra sig tillbaka till mormors amerika koffert och lillgranen ska kastas ut. Det blev en kort, men intensiv jul här känns det som.
    Önskar dig en fin fortsättning på helgerna!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  9. Vilken ljuvligt söt isbjörn!
    Ja julmaten är man lite trött på så idag blir det nog pizza :)

    Mellandagskramar! ❤️
    Ina

    SvaraRadera
  10. fina julbilder.
    en god fortsättning.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  11. Vilken liten sötis... =)
    Förstår precis vad du menar med "nyårs juligt"... gör
    lite samma här!
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  12. God fortsättning Bia ♥ så söta små änglar!!! håller med de kan man inte få för mycke av! tomtarna får nog snart flytta ner i sina gömmor igen,tror det beror på att snön inte ligger vit om taken! Trevlig helg ♥ kram Jessica

    SvaraRadera
  13. Härligt med lite "nyårsfärger" :) Det verkar som att ni har haft en fin jul, bra det. Det har också vi :) Och vilken god liten August! God fortsättning och tack för dina fina ord hos mig <3 Jennie

    SvaraRadera
  14. "Nyårsjuligt" låter som ett bra ord tycker jag fast här får nog det mesta vara som det är jag pyntar så lite (och sent) ändå. Hoppas middagen smakade bra och hade ni tur kanske det blev något annat än julmat ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  15. Så mycket fint du har, ja nu är julen slut och nyår är på väg. Snart rycker alla julsaker och ljusstakar det ser jag fram emot... Ha en fin helg. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  16. En massa fint! Nyårsjuligt är ett bra ord:) kram

    SvaraRadera
  17. Även här börjar julen tröttnas på. Men efter nyår åker det ut, allt utan stjärnorna i fönstrerna förstås, de får vara kvar till tjugondeknut.
    Önskar dig en god fortsättning
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  18. Nyårsjuligt! Ett bra påhittat ord! Så fint arrangemanget i lådan var.

    Kram och god fortsättning!
    Agneta

    SvaraRadera
  19. javisst e de knepigt hur fort man tröttnar på julsakerna.,,,,
    fina bilder,.
    God Fortsättning..
    å missa nu inte mitt lilla

    NYÅRSPARTY

    välkommen
    Håkan

    SvaraRadera
  20. Som alltid så mysigt hos dej och du fixar och förändrar på finaste vis.

    Idag har jag köpt skor med broddar på, här ska det inte halkas omkring längre :-)

    Gott nytt år till dej. // Lissen

    SvaraRadera
  21. Nyårsjuligt var ett bra ord =) jag ska städa ut julen dagen efter nyår, som alltid *skrattar* gäller att följa sina traditioner ju...
    Sååå söt bebis, gosigt. Stor kram fina vännen, har saknat dig <3

    SvaraRadera
  22. Önskar dig ett GOTT NYTT ÅR
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  23. Det ser ut som du hade ett alldeles UNDERBART nyårsfirande! Härligt!
    Hoppas det blir ett bra 2014 nu!
    Varm kram
    Titti

    SvaraRadera