tisdag 22 oktober 2013

SAKER FRÅN LOPPIS

....här får ni se lite saker som jag har köpt på loppis....allt är köpt vid olika tillfällen skall tilläggas, haha......kommer ni ihåg kannan ovan som jag köpte för några veckor sedan....jag var iaf på stan förra veckan och gick förbi ett "retro" loppis som jag inte visste fanns !!!....gick iaf in , och hittade ett uppläggningsfat som tillhörde kannan ?!!!...köpte fatet för 20 kr (den heter Majlis och kommer från Uppsala Ekeby Gefle ) ibland ska man ha tur ;)))....

...kaffeskedar kan man inte få för många av....tyckte om dom här, gav 5 kr.......

....som ni kanske vet är jag väldigt förtjust i gamla lakan och örngott från förr.....man kan ha dom till så mycket....och dom flesta är i tjock fin bomull......

....så har jag hittat ett nytt loppis (hihi)....som också har blivit ett favvo ställe....fast jag bara har varit där en gång....köpte det  här tidningsstället där.....ska kanske dit idag igen ;))).....hon har så himla mycket läckra gamla saker där....lite nyare också;)).....

...den här vita rottingspegeln fick också följa med hem från det  stället.....passar bra ihop med tidningsstället.....nu sitter spegeln inte i bloggrummet utan i hallen.....

.....på ett annat favvo loppis, hittade jag den här lilla lådan, men den har jag i bloggrummet, där passar den på skrivbordet.....

....i den kan jag förvara lite av varje ;).......

....har länge varit på jakt efter apoteks flaskor, så jag blev glad när jag hittade dom här.....och även vasen i kopparfärg......

....var på Blomsterlandet (där jag är medlem i Green room)....och köpte den här "mini" acalean och satte den i en liten loppad kopp, blev väl bra!.....det är en gullig gå bort present tycker jag ....men den här ggn behåller jag den själv, hihi.....

....sen har jag letat efter en väckarklocka i äldre modell....och hittade den här för 10 riksdaler....sprickan i glaset fick jag på köpet, haha......

....jaa ni....tro aldrig mina loppisrundor tar slut, hihi.......det är ju så jädrans roligt att åka runt o kolla ....och alltid kommer man hem med nåt litet eller stort....men ibland måste man sälja eller ge bort också ;)))..................
Hoppas vädret är bra hos er , här blåser det och är ganska molnigt....man vill inte gärna gå ut, men det blir ett yoga pass och kanske en liiiten loppistur senare idag........

Jag vill också tacka för alla goa kommentarer !!!

Ha det gott raringar !!!

27 kommentarer:

  1. Önskar så jag kunde följa med dig på dina loppisrundor!
    Här finns bara ett loppisställe och det är svindyrt.
    Vasen i koppar är ju fantastiskt fin.

    Vi har alldeles vindstilla här i Göteborgstrakten och varmt, nästan kvavt............

    Kramkram Anneli

    SvaraRadera
  2. Härligt med loppisar, speciellt när man hittar något till ett verkligt fyndpris!
    Blåser rejält här också, men då är det extra skönt att sitta inne och kura:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Turkos lådan var superfin! Heja att gå på loppis! Det är en kick! Hjälp mig gärna blåsa liv i min nya utmaning och tillika utlottning! Jag tror att den kan bli bra för alla! Kram Ann

    SvaraRadera
  4. Så mycket fint du hittat på loppis. Spegeln tycker jag var jättesnygg :)
    Här väntar jag på regnet, som verkar ska komma :(
    Men det behöver man ju inte skotta :)
    Kramen fina du♥

    SvaraRadera
  5. Många fina saker du fyndat...jag är också medlem där och lite fynd kan man göra ibland där
    kram Rosa

    SvaraRadera
  6. Du har verkligen fynd-ögon! :) Den där kannan med fat till är jättefin! Skedarna lika så. Så kul med loppis. Jag kom aldrig iväg förra helgen men denna helg ska vi ha en "city-loppis" och då hoppas jag att jag fyndar nåt.

    Må så gott!
    Kramis
    Ina

    SvaraRadera
  7. Hos oss finns det inga "billiga" loppisar så det blir aldrig av,bara skräp för det mesta.Men du hittar,man kanske ska ha näsa för sånt:) Apoteksflaskorna och vasen med kopparfärgen var jättefint!
    Önskar dig en fin kväll...kramizar

    SvaraRadera
  8. Hos oss finns det inga "billiga" loppisar så det blir aldrig av,bara skräp för det mesta.Men du hittar,man kanske ska ha näsa för sånt:) Apoteksflaskorna och vasen med kopparfärgen var jättefint!
    Önskar dig en fin kväll...kramizar

    SvaraRadera
  9. Oj vad jag gillar den kannan :) Ha det bra Karin

    SvaraRadera
  10. Åh vilka fina saker
    Det är så kul med loppis!
    Ha en mysig kväll
    Kramar!!!!

    SvaraRadera
  11. Oj, så mycket fina saker du hittat på loppis! Vasen i koppar är ju verkligt trendig just nu :)
    Ha en god fortsättning på veckan!
    kram Tini

    SvaraRadera
  12. Go kväll Bia! så fina skedar ,jag har letat just efter skedar men inte hittat några så fina...tror nog man skulle hänga med dig på loppis tur hi hi..då kanske jag hitta! ha en fin vecka< kramJessica

    SvaraRadera
  13. Toppenfynd som vanligt :)

    Visst är orkidéer himla bra. Vissa har jag haft i många år! Ha det toppen <3 Jennie

    SvaraRadera
  14. Yoga tycker jag är sååå skoj =) Och du fyndar som vanligt vännen <3
    Jag kom inte iväg på en ända loppis denna sommaren *skrattar*
    Kram vännen och ha en bra dag nu <3 <3

    SvaraRadera
  15. Vilka härliga fynd men lakanen föll mig allra mest i smaken så vackra . Kram och ha en fin kväll

    SvaraRadera
  16. Fatet o kannan överst känns igen - kanske mormor som har den servisen ;) Lådan var läcker och flaskorna och vaserna också.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  17. Vad duktig du är på att loppis fynda ;-)

    Kram
    Helen
    www.vitaestilo.se

    SvaraRadera
  18. Så fina apoteksflaskor och upsala ekeby fatet och kannan är jättefina. Massvis av härliga fynd. Visst är loppis härligt
    Önskar dig en fin kväll och tackar för titten hos mig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  19. Vilken loppislycka! Du hittar verkligen massor av fina ting! Och vilken tur du hade som hittade fat till din kanna. Här har det blivit alltför tunt med loppisbesök den senaste tiden, men så finns här ju en hel del prylar ändå. Det där med att göra mig av med saker är jag inte riktigt lika bra på som att köpa hem.... =)
    Må så gott!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  20. Du är bra på att fynda du :) kram Diana

    SvaraRadera
  21. Tassar in och önskar dig en fin dag vännen :)
    Stora kramen♥

    SvaraRadera
  22. Men vad du har fyndat!
    Jag är också svag för gamla lakan och örngott.. där kan man snacka om kvalité :)

    Önskar dig en trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  23. Tack fina du! Visst är den här tiden helt underbar! Jag trivs som fisken i vattnet :) Ha en fin torsdagskväll <3 Jennie

    SvaraRadera
  24. Men åååh vilka jättefina fynd!!! Såå fint - my cup of tea :) Älskar flaskorna och så fin kanna!! Och supercharmig klocka :)

    Jaaaa herregud visst är jag med i tidningen, fniss :) Känns huuuur konstigt som helst att se sig själv i tidningen :) :)

    Kraaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  25. Vilka fynd du gör på dina loppisrundor.
    I morgon är det fredag, tjohoo :)
    Kram och god natt.
    /Pia

    SvaraRadera
  26. Önskar dig en härlig Fredag och trevlig helg
    Kramar Tina!!!

    SvaraRadera