tisdag 7 maj 2013


Äkta kristall........
...vi var på ett ställe där dom sålde kristall saker och dom visade hur man slipade dom också...väldigt intressant....och mycket fina saker....dom sålde annat också...mycket för turisterna ;)....

...här har han börjat att slipa en skål....och fort gick det.....

...tjusig kristall krona....och dyr var den .....

...den här vasen är väl vacker......

...det fanns mycket dricks glas där förstås;)).....

...snyggt med rött!!!....

...alltså den här vasen var bauta stor....det ser man  tyvärr inte på bilden....och vacker ;))...

...lite försenad bild....men så här fint blev det när han hade slipat skålen....

...den här skulle jag inte ha nåt emot att äga ;)......

...avslutningsvis lite vaser också vackra......

Jag har mycket bilder kvar....hoppas ni inte lessnar att se dom....men det kanske är kul att se lite annat än bara från mitt hem också...."ombyte förnöjer" som det heter hihi....


Sköt om er !!!!

Hej då!!!

7 kommentarer:

  1. Man skulle haft en hel kappsäck med pengar, så man skulle kunna köpa allt :)
    Inte blir vi trött på dina bilder vännen
    Kramen rara du♥

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra vaser! Kul att se hur dom blir till. Visa gärna mer, tröttnar det gör jag inte! Bara spännande att se er resa tycker jag!
    Ha en fin kvall!
    kramar viktoria

    SvaraRadera
  3. Oj, så vackra saker.
    Den där stora ljusstaken hade jag inte sagt nej till.
    Fortsätt du med dina foto, de tittar jag gärna på.

    Ha det fint,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Hej Bia!
    Jag tycker att det är så vackert med kristall. Blingar så fint. Så kul att se på dina fina foton vad du har sett där borta. Man blir så sugen själv på att resa dit. :)

    Ha det så gott vännen!
    Kramar Ina

    SvaraRadera
  5. Hej! visst är det fint med kristall..själv så har jag nog inte så mycke :) ja visst är det roligt med alla blommor man får köpa hem nu :) ha det så gott kram Jessica

    SvaraRadera
  6. så fina kristallsaker! den där lampan skulle man ha i köket hihi.
    Vi tröttnar inte på alla fina bilder du visar.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  7. Visst är det vackert med kristall.Det är ju inte sånt man köper nu för tiden,utan har man några glas hemma så är det oftast något man ärvt av nån gammal farmor eller så:)
    Roligt att se bilderna i förra inlägget,där du visar arbetare bostäderna och slottet:) hmm... :)
    Ha de gott vännen..

    SvaraRadera