söndag 25 november 2012


Lite julpyssel...

Här har jag gjort en enkel liten julkrans på en järnstomme, som hänger på hörnskåpet.

Mossa som jag har klätt på en kemtvätts galge , den är från ifjol så den ser lite mossig ut, fniss....men jag ids inte klä om den i ny mossa...den får duga....den ska sitta på glasdörren till vardagsrummet....den kan hänga både på kroken och i bandet, men jag ska nog byta band.

Några klädda tändsticks askar (som så många gör, o jag är inget undantag, hihi).

Änglar på en stomme av trä...har använt glitterklister...men det syns nästan inte.

En liten gran med virkade stjärnor som är stärkt (tyvärr har jag inte gjort dom) ska sätta en liten ljusslinga med pyttesmå lampor i den, som går på batteri. Har tre andra dikesgranar som jag ska ställa någonstans i huset i glasburkar...får klura ut var jag ska ha dom :)).

Ser du stjärnan i det blå.........den här är nyköpt för i år (blir nog enda stjärnan jag sätter upp ) men ville ha den för det är vit spets på den.....

...så här ser den ut i närbild....spetsen syns inte så bra...

...bild från butiken som jag visade bilder ifrån i tidigare inlägg......lite julpynt i silver....

....en liten vit julbock, som jag måste ha, fniss...kommer från Ica Maxi....fans även  en större variant.

Jaa..nu är helgen slut, och den går alltid fort :(
...men tiden går fort när man har  roligt :)))

Efter bloggandet ska jag börja pynta lite lätt.....och fixa med lite annat i hemmet.
Tycker det är så mörkt ute när solen inte lyser....nu längtar jag efter snööööö.....
Men......
Ny vecka
nya möjligheter..:)))

Ha det gott, alla ni goa !!!

20 kommentarer:

  1. Är också inne idag och har börjat pynta lite smått.
    Vad söt den lille julbocken är............

    ha en fin dag,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Vilka fina saker du visar. Ha en fin dag. Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Tack det samma,härligt med lite pyssel!
    Stora kramen
    Ninni

    SvaraRadera
  4. Det är mysigt med pyssel:) Vad mycket fint du visar. Ha det gott/Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Imorgon ska jag banne mig ut och leta pyttesmå minigranar, jag vill också ha såna här hemma!!
    Jättefint du har pysslat och fint blev det:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  6. Vilket fint pyssel du visar! Tack för din hälsning hos mig!
    Här tittar vi på arne dahl, men det är så otäkt så jag bloggar istället!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Oj vad mycket pyssel du hunnit med redan ;) Den där bocken från Ica var söt och lite annorlunda från de traditionella halmbockarna. Ja jag läste att snön är på gång så vi behöver nog inte vänta så länge till på det vita täcket ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  8. Åå vad mycket fint! Tack för härlig inspiration! Kram Emma

    SvaraRadera
  9. Så mycket fint =) Visst är det mysigt att få fixa jul hemma. Kram och ha en toppen måndag nu!

    SvaraRadera
  10. Så mycket vackert, en sådan härligt tid som börjar nu. Gillar verklgien att adventspyssla i hemmet;)

    Önskar dig en härlig dag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  11. God måndagsmorgon! vilka härliga advents/julpyssel! vi träder nu in i den tid då det är som allra tacksammast att pynta och pyssla.. det finns liksom inga gränser för vad man kan hitta på.. och tändsticksaskar.. jag har med pimpat en del... det är så vansinnigt roligt för det går ju dessutom snabbt! och när man ser resultaten med en gång så får man ännu mer inspiration att pyssla mer. Tycker du gör rätt i som återbrukar din mosskrans. Hoppas du får en härlig start på denna veckan..
    Själv ska jag ge mig ut i regnet och fixa lite skogsmaterial...får se vad det klan bli för alster, allt beror ju på vad man hittar därute. Kramar, Mia.

    SvaraRadera
  12. Så fint pyssel du fixat till!
    Dikesgranar skall jag ut och jaga idag .. hihi!
    Ha en bra start på veckan!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  13. Söta små kransar och annat pyssel:)
    Tvättat lite fönster och kollar av belysningen är väl det jag hunnit med så här långt, men det är ju inte förren till helgen det ska vara fint;)
    Ha en härlig start på nya veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Så fint du pyntat och fixat!
    Måste ta tag i det jag med, fast ikväll ska jag hem till pappa och fixa advent först...
    Vilka skatter du hittar ännu efter din svärmor.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  15. Vad fint du har piffat och fixat.Ja nu är det snart 1 advent.bara så mysigt .Ha en härlig tisdag vännen.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  16. Mycket fint du visar och många fina fynd i förra inlägget
    Gillar verkligen de gamla pepparkaksformar
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  17. Mycket fina pyssel! :-D

    Inspirerande bilder!

    Blomstrande hälsningar Emma

    SvaraRadera
  18. Åh jag ska kolla efter den julbocken! Så himla söt!

    SvaraRadera