tisdag 27 november 2012


Klockor..........


Idag bryter jag av med lite loppade, köpta och ärvda klockor som jag tycker är ganska fina :)
Det kommer förmodligen att bli ganska mycket julpyssel och liknande framöver hos dom flesta bloggare....så vi kommer väl kanske att bli ganska mättade på den varan innan jul, fniss ....jag visar iaf lite klockor idag....bläddra vidare om ni vill :))))

Jag är ganska förtjust i klockor med glaskupa....såg i en inredningstidning en modernare variant....så det kommer kanske framöver av den varan....men jag tycker att den här äldre varianten är snyggare :))

Här är en annan som står på ett silverfat....

Dom här fickuren, hittade jag hos svärmor (igen)....det är en riktig guldgruva i hennes källare och vind :))

Stor härlig klocka som vi har ärvt....sitter på väggen i vintage hörnet.

Bauta klocka , som sitter i hallen ner till källaren...

För att inte tala om Big Ben i London....en canvas tavla som jag inte minns var jag köpte den.

Nu ska jag ut på stan en snabbis...och köpa hyacinter för 10 kr styck i en blomster affär som heter Blomsterservice....tänkte ladda upp inför advent....sen ska jag en sväng till Torpet och hämta en gammal fåtölj som jag kom på att jag kunde ha i gillestugan, nu när jag har fixat om lite där....det är en sån med trä armstöd från 50-talet...få se om jag målar armstöden eller har dom som dom är...

Ha en bra dag nu
och stressa inte för mycket
inför 1:a advent !!
Kraaaam!!

17 kommentarer:

  1. Svärmors källare och vind och ditt eget torp, du har riktiga fyndställen att hämta fina grejor från!
    Hyacinter för en tia, då kan man köpa många.............

    Kramkram Anneli

    SvaraRadera
  2. Hoppas du fick med dig massor av hyacinter hem!
    Min favoritjulblomma!
    Trevlig eftermiddag/kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för titten! Ja vi kommer ngt snart tröttna på julpynt, det var därför jag visade stickat idag!! Jag vill verkligen också ha dessa strumpor!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. I takt med tiden är du kan man säga!
    Fina klockor av både gamla och nya slag...
    Klockor är verkligen fina inrednings detaljer :)
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  5. Hejsan ,oj så mycket fina klockor du har
    ja julpynt blir det nog mycket av
    kram Rosa

    SvaraRadera
  6. Hm, känner plötsligt att jag nog har rätt så dålig koll på tiden:/ Så många fina klockor!
    Här hänger en ensam rätt ful krake som får göra hela jobbet själv;)
    Inga hyacinter blir det här:( får lite jobbigt med att hämta luft då, SÅ tråkigt för dom doftar ju så mycket JUL!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Oj vad många fina klockor du har, här hemma har vi knappt en enda - bara mobilerna och någon väckarklocka men för en tidsoptimist hjälper det föga med klockor men de kan ju vara vackra att titta på som en del av inredningen. I morgon ska jag också köpa hyacinter i massor 10-15 stycken som jag ska placera ut i hemmet - älskar doften ;) Hoppas att det gått bra med målningen - STOR kram Ullis

    SvaraRadera
  8. Alla dessa klockor väckte minnen med mormor till liv kram Diana

    SvaraRadera
  9. Ljuvliga klockor, nummer två blev min absoluta favorit och alla fickur med så klart;)

    Hoppas du fick tag i det du skulle i staden och ha en härlig dag idag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  10. OJ OJ vad mycket fina klockor du har.
    Jag gillar gamla klockor som får ha sin gamla fina bruna färg, dom ska inte målas tycker jag.
    Ha en riktigt fin dag.
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  11. Åh, de två översta klockorna knep tag i mitt hjärta! Ljuva!

    SvaraRadera
  12. Så härligt många klockor! Jag gillade verkligen den första klockan du visade. Är nog också svag för dessa årsur men har haft lite svårt att hitta var de ska passa in här hemma, så det får bli en liten önskan bara. Såg även i ditt förra inlägg de fina kransarna! Vill också ha lite fina kransar här hemma till julen, får se vad tiden tillåter :)
    Kram Mariette

    SvaraRadera
  13. Den som står på böckerna blev helt klart favvo här:)
    ha de gott..kram

    SvaraRadera
  14. Fickuren är verkligen helt underbara!!

    Kram/M

    SvaraRadera
  15. Ohhh så fina klockor, nr 2 är min favorit och de små fickuren också, sååååå fina!!! Kram Paula ( tack för gratulationen :-))

    SvaraRadera
  16. Sådana klockor är så mysiga tycker jag =) Påminner mig om min mormor. Kram och ha en bra dag nu

    SvaraRadera
  17. Vilka fina klockor du har...Fickuren är mina favoriter. Ha en bra dag. Kram

    SvaraRadera