lördag 17 november 2012


Ett litet tips......

...IKEA kommer med ett tillfälligt kudd sortiment som heter Fjälltåg, inspirerat av Sverige under tiden
1880-1920-både industrialism och bondesamhälle.Kuddarna kostar från 79 kr och finns från 1 december .
Kom ihåg att varje produkt finns bara i begränsad upplaga :)) Jag måste iaf dit och kolla...även om jag inte köper nån ny kudde, fniss.(ni vet jag o kuddar, hihi)

Visst är han sööt min lilla nya tomtevätte...den här typen av tomtar/vättar gillar jag mest...

...oj här dyker han upp igen...på min ny/gamla virkade duk från Röda korset loppis...eftersom jag varken stickar eller virkar tycker jag det är kul med dukar från loppis som är hemmagjorda :) Den här ska nog pryda sin plats någonstans...kanske på köksbordet...har inte bestämt mej ännu...

...kommer ni ihåg att jag köpte det här silverfatet på loppis ?....så här blev resultatet med lite mossa, kottar o girlang....närmare jul kanske det ser ut på ett annat sätt, vem vet, fniss.

...närbild....kottarna har jag faktiskt köpt...det är lite glittersnö på dom....annars brukar jag plocka själv...men jag hittade inte några fina på landet i år :(

Idag har vi trist väder här, men det är i alla fall uppehåll...så jag tänker nog ta mej en power walk...det var ett tag sedan
(fy på sej, skäms kvinna !) Sen blir det nog lite pyssel....det börjar klia lite i fingrarna nu inför julpyntet, hihi....tycker det är kul att pynta....ingen börda alls :))
Vad gör ni resten av helgen ??

Ha det gott alla sötisar !!

15 kommentarer:

  1. Hallå och tusen tack för dina rara hälsningar hos mig!!
    Mitt bord i vardagsrummet har jag målat själv. Pust....måååånga lager blev det, men jag är nöjd. Det är ju det där med vitt liksom...;)
    Hoppas du har en jättefin helg!
    Kramar Anetthe

    SvaraRadera
  2. Det blev ju kanon fint på fatet

    ha en bra kväll
    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Det ser ut att vara fina kuddar som kommer på IKEA! Din tomtevätte är jättesöt! Jag gillar också den modellen.
    Nu har jag behandlat tvättkorgen. Jag fick låna en färgspruta och då gick det både fort och lätt. Men den här gången blev färgen mörkare. Vet inte än om jag tycker om det eller inte, och inte heller varför det blev så.

    Ha en trevlig lördagskväll!
    Agneta

    SvaraRadera
  4. Idag har vi varit till äldsta dottern och hennes familj, så det har blivit mys med tre av barnbarnen!
    I morgon ska jag träffa vinlotterigänget, vi ska äta gott på en restaurang här på orten.
    En bra helg för min del alltså;)
    Kram♥

    SvaraRadera
  5. Så söt tomte:)
    Kramar från Victoria på www.victoriasprovkök.se

    SvaraRadera
  6. Tusen tack för det tipset, måste ta och checka in Ikeas kuddar!!! Det går ju liksom inte att få för många:)))) Jättefint och dekorativt du gjort på fatet också- vackert!!!

    Kraaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  7. Hej på dig!
    Tack för tipset om kuddarna. Idag är jag sugen på att hitta på något roligt, några mysiga affärer eller någon marknad får det nog bli.
    Ha en skön söndag!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Kliar i fingrarna gör det :) kram Diana

    SvaraRadera
  9. Tack för tipset.
    Dom kuddarna måste jag ta och kolla på.
    Ha en härlig dag,
    Kram Carita

    SvaraRadera
  10. Tack för tipset!
    Vad mysigt vintrigt juligt du pysslar :)
    Hejja på, på promenaden i full fart ;)
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  11. Underbart fina bilder.
    Stor kram och ha en toppen dag
    Ninni

    SvaraRadera
  12. Oj det där med kuddarna på Ikea lät farligt jag har också lite förkärlek till just det ;) Kanske får det bli ett besök i dec men det gäller väl att hänga på låset då ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  13. Fina bilder vännen. Ja spraya på du :0)
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  14. Men så många ljuvliga ting du visar idag;) Kuddarna är helt fantastiska, tack för tipset för om det är något jag inte kan handa för mycket av så är det kuddar. Faktiskt är det kuddar och plädar nästan det enda som jag köper nytt (dels för att det är svårt att hitta bra sådana saker begagnat och dels för att jag KAN inte sy)

    Mycket härlig brickan blev den inspirerade mig i massor, tack.

    Önskar dig en ljuvlig dag
    KRam
    Annie

    SvaraRadera