torsdag 18 oktober 2012

Shoppat igen...

En tunt stickat sköön tröja, som jag har köpt på HM . Ser ni ringen som ligger vid ärmen, den som jag köpte på Glitter, passar perfekt till...den lyser i alla fall upp i höstmörkret.

Jag brukar sällan handla på Second Hand, men ibland hittar jag bra fynd, som den här handstickade toppen på Röda korset, för 50 kr. Den är jag säkert ensam om. Tänkte ha ett svart långt linne under, svarta leggins, svarta kängor med hög klack till. Kan även ha den till min bruna stickade kjol eller jeans.....Voilá !!

Så här ser det fina mönstret ut...tänk att någon har suttit o stickat den här...känns härligt...en tröja med själ i !!

På samma ställe köpte jag dom här två spetsgardinerna för 40 kr. Gillar vitt men på hösten vill jag ha lite varmare färger, den här passar perfekt i mitt sovrum, där jag redan har vinröda gardiner, satte upp en emellan dom andra.

Så här blev det...senare i vår ska jag bara ha spetsgardinerna uppsatta...vill ha lite ombonat nu. Gillar både ljus o mörk inredning. I vardagsrummet tex. har vi lite orientalisk stil (a lá Lulu Carter fniss). Jag vill ständigt förnya mej...gillar alla stilar.

Den här långa breda gardinen, hittade jag på Myrorna för 20 kr. Den kan man ha som enda gardin i fönstret...eller som duk...eller som överkast med ett färgat lakan under...har man bara fantasi så....

Regntunga skyar......
Ida ska vi ut o handla mat för helgen...sen ska jag tona håret....beställa bord för restaurang besök på lördag...mysa med tidningen Nära, som handlar om änglar den här gången...härligt...sen blir det nog TV soffan o kockarnas kamp...det börjar bli spännande nu.

Solen skiner inte bara
för några träd o blommor
utan till glädje
för hela världen.
Ha de gott !!!

11 kommentarer:

  1. Kul med både och fynd, snygga!
    Jag brukar också handla på second hand i tisdags hittade jag 2 kjolar och 2 tröjor :) varvat med affärer såklart. Sist blev det en jacka från intersport.
    Ha en fin torsdag,
    Sussi

    SvaraRadera
  2. Vår yngsta dotter har börjat köpa kläder på second hand, hon vill inte se ut som alla andra när det gäller klädstilen. Kul, för då har jag en kompis som inte gnäller när jag vill gå på sådana affärer;)
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga fynd du gjort, den stickade tröjan var helt ljuvlig.

    Önskar dig en ljuvlig dag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  4. Riktigt mycket snyggt du hittat! Underbart!
    Kram

    SvaraRadera
  5. så många fina fynd du har gjort!! Älskar loppisar o second hand..och så är det ju återvinning..inte fel det heller! :)

    ha det gott!! Kram Sanne

    SvaraRadera
  6. Vilka fynd du hittat. Den vita stickade tröjan är ju superfin. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  7. Så mycket fint du hittat!
    Den stickade toppen var toppen!;);)
    Ha de gott!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jamen du vad mycket fynd du gjort!!! Jättefina kläder!!! Och vackra smycken! Och vackert med gardinerna. Det går verkligen att göra fynd på second hand:)))

    Önskar dig en finfin helg!

    Kraaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig färg på toppen och fint att matcha med läckra smycken till, förstår att du är glad för dina fynd!
    Önskar dig en mysig hösthelg!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  10. Visst är det vackert med hemgjorda plagg. Kunde se framför mig hur snyggt toppen skulle göra sig så som du beskrev det. =)

    SvaraRadera