torsdag 6 september 2012



Vemod...


Nu har vi flyttat från  landet o torpet för den här sommaren...känns vemodigt....men vi åker kanske ut lite då o då i höst...men det blir mer sällan ju närmare vintern vi kommer. Här är ladan där vi firade midsommar med ett glatt gäng...nu är den igenbommad....o det är ett minne blott....


Spikarna ett fiskeläge där sommargästerna förmodligen har flyttat hem till stan....


Här kan man inte bada förrän nästa sommar....om man inte är vinterbadare förstås (fniss)


Syrenen tappar snart sina blad...


Bonden har slagit gräset klart för i år....


Här i matkällaren kommer snart potatisen , som vi har satt , att läggas in...


Min klematis är snart vissen , o rosorna med.....


Vår stora snälla katt Mille, får vänta tills nästa sommar, att sitta o mysa på trappan, till uthuset på torpet....




Nu slutar jag för den här gången med några sommarblommor, som jag skickar till er där ute....

Må så gott!


9 kommentarer:

  1. Så mysigt det ser ut där..man önskar ju att sommaren kunde vara lite längre

    Ha en bra kväll och trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Vika härligt stämningsfulla bilder! Ladan är så vacker tycker jag, förstår att ni haft mys i den:))) Och vilket läckert hus med såååååå fin utsikt:) Sööööt och ståtlig misse!!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  3. Vemodigt att stänga igen, för då känns det höst.

    Skönt att det gick bra hos tandläkaren.

    Trevlig helg. // Lissen

    SvaraRadera
  4. Tur att torpet står kvar med all sin charm och gästfrihet tills ni kommer igen!
    Ett riktigt smultronställe,
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  5. Heeej...ja nu var det ett tag sen!
    Fina bilder från er resa, å heeelt underbara bilder från stugan...torp? jojo...fniss!

    Önskar dig en toppenhelg!
    KRAM!

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga bilder och en fantastiskt fin katt!
    Ha en fin helg!
    kram kram

    SvaraRadera
  7. Jag kan känna ditt vemod genom skärmen..Har aldrig haft ett sommarhus men jag tor jag kan förstå hur det känns att stänga igen!!

    Tack goa du för kommentarer hos mig! Alltid kul att hitta en ny bloggvän!!

    ha en härlig helg!! Varmkramen ifrån Sanne

    SvaraRadera
  8. Tack vad skönt med mera värme till veckan, jag behöver det ;)
    Ha en fin helg,
    Sussi

    SvaraRadera
  9. Hej Bea !
    Va kul att titta in hos dig. Jag ser du har mycket myspys-saker och du är väldigt pysslig.Jag ser också att du är väldigt bra på att teckna och bra på kameran.Vilket fint torp ni har att vara i på sommaren. Ja,förstår att där måste ni trivas.
    Jag hoppas du snart fotar det du köpte idag på Fyndis.
    Ha,en trevlig helg!
    hälsar / Ingrid en arb.kamrat
    vi sågs i dag på fynd.
    HEJ DÅ....

    SvaraRadera