onsdag 12 september 2012


Häng me , så öppnar vi dörren...
...vi kollar in...

...bruksföremål i tallrikshyllan på landet...

...byttan är ärvd...det andra är loppat...

...emalj grejer från Kockum...

...jag samlar på flaskor också...ser ni spetsen jag har klistrat på kanten på lådan...

...dom två flaskorna med etikett är väldigt gamla..dom kommer från Ö-vik...

...ärvd bytta med lite ljus...

...mjölkflaskor...visst levererades mjölk i sådana här utanför dörren förr i tiden?...herregud vilka tider...

...gårdagens middag...grön ärtsoppa, med lök o citron i, o lite fetaost...det var gott (men man måste gilla ärter förstås)...i loppad tallrik o sked...beklagar att bilden är felvänd...men jag ids inte ändra (fniss). Vad det blir för middag ikväll vet jag inte...alltid denna fråga...vad blir det för mat?
Det är nog så hos dom flesta familjer eller hur ? (skratt)
Ha en fin onsdag mina vänner, o sköt om er!

Kramen!
P.S. Bilden överst är en tavla...men det förstod väl ni...

8 kommentarer:

  1. Vilka vackra flaskor. Ha en fin dag du också.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Mycket fina gamla skaer du har.

    ha en fin dag du också

    SvaraRadera
  3. Så mycket gammalt och fint! Vilken härlig färg på de turkosa flaskorna.
    Ja, den där ständiga frågan, vad blir det för mat? Det ska jag gå och kolla nu...

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Tack det ska jag göra!
    Vilken fin dörr, å fint innanför oxå...Jaa, vad blire för mat??...här är helstekt fläskfilé på gång å nu får det snart vara klart för jag är skithungrig!

    Sköt om dig & kramen!

    SvaraRadera
  5. mycket fina saker du har ..jag har också flera olika flaskor ..mina mjölkflaskor står ute just nu

    Kram Rosa

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Tack snälla du för alla goa kommentarer på min blogg, Vilka härliga bilder du har lagt ut, jag samlar också på gamla flaskor.
    Ha det sååååå bra.
    Kram
    Camilla

    SvaraRadera
  7. Så många vackra ting du visar idag. Även här finns en förkärlek till flaskor, och sådana med etiketter är extra vackra;)

    Många vackra burkar du visade i förra inlägget med. Även här har det sparats endel på burkar men sedan när de blev så dyra så valde jag istället att satsa på glasflaskorna.

    Önskar dig en ljuvlig kväll och en härlig torsdag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  8. Ljuvliga bilder , åhh så många fina burkar du visar kram Diana

    SvaraRadera