måndag 23 juli 2012



Titta in en stund...


...i vårt torp, det här är vår vedspis som används flitigt på vinterhalvåret. Gamla fårsaxar står ovanpå  o diverse loppisprylar förstås.


Köket är ganska modernt (fast det är 16 år sen vi renoverade) . Det här är arbetsplatsen (inte så stor),men själva köket är stort.


Här är hallen i övervåningen, där jag brukar sitta o mysa .



Hela övervåningen går i furu, skulle vilja måla alltihop vitt, (kanske blir det nån gång i framtiden) Men det är fint som det är också.


Hittade en gammal dörr som jag satte i hörnet av hallen, till vänster (ej i bild) är ingångar till två sovrum.


Trappen ner till hallen , kök, badrum,vardagsrum, o gästrum. Några loppis speglar på väggen (jag o speglar! Herregud hur många har jag egentligen i våra hem!


Vår lilla hall. På dörren till köket hänger svärmors gamla klänning.


Som sagt, vi bor ju nära havet, så många stilleben går i havets tecken.

Hoppas solen lyser på er där ute, idag har vi mulet, men solen är på väg o värmen med.

Kraam på Er !


5 kommentarer:

  1. Heeej!
    Men du, vad stort ni har, å fint...jag ser flera prylar som gärna skulle få fytta in hos mig *ler*...Haha, så du tror på sommaren du...här drog den förbi fort som f-n, nu är det samma samma igen...regn och blåst!

    Sköt om dig!
    Kramen!

    SvaraRadera
  2. Hej på dig!
    Såå mysig stuga ni har. Du bara måste göra rabarbermarmelad, det är hur enkelt som helst och hur gott som helst. Sitter just nu med en latte i ena handen och en "knäckemacka" med ost och marmelad i den andra, mumma. Ska ner till svägerskans rabarber, måste bara göra mer marmelad och chutney. För att få fram bra recept använder jag nästan alltig google.
    Ha en bra dag.
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Så mysigt och många härliga ting har du

    Kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Så vackert ni verkar ha de i ert torp. Favoriten blev helt klart "din" hörna, förstår om du trivs där;)

    Önskar även att solen skiner på dig och att du får en möjlighet att njuta av den.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  5. Vad charmigt och personligt inrett! Ser ombonat och mysigt ut!!

    Kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera