söndag 10 juni 2012

Jordgloben är köpt på loppis för många år sedan. Böckerna likaså. Den lilla kofferten  har jag köpt i Kroatien . Vi brukar försöka att komma iväg på en resa till utlandet varje år, och i år blir det Rhodos . Har varit där två gånger förut, men det är många år sedan sist jag var där, så det skall bli  spännande att åka dit. Jag gillar Grekland.

I Paris har jag också varit, en härlig och romantisk stad. Synd bara att jag inte kunde franska, men det gick bra med engelska .Fransmännen vill ju helst prata franska vid alla tillfällen. Vi åkte en bussresa ner, och var ett härligt gäng i alla åldrar. Vi åkte genom Tyskland och fick se många fina platser, bl.a. Moseldalen och Luxemburg

När jag tittar på den här urnan får jag Medelhavs feeling. Hur som helst ...det skall bli riktigt roligt och spännande att åka ner till solen och värmen.

Nu önskar jag dej ,, en trevlig söndagskväll!

3 kommentarer:

  1. Hej
    Tack för titten hos mig. Kul att titta in här. Härligt med en resa till Grekland.
    Ha en fin kväll
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Härliga loppisfynd, älskar jordglober ägde en gång 6st men har nu sålt av några och äger nu den mer ansenliga summan av två;) Tror jag ska plocka upp dem från källaren igen för när jag såg hur fint det var med din jordglob så blev jag lite sugen på den igen;)

    Tack för titten hos oss nu ska här kikas runt lite mer hos dig.

    Önskar dig en härlig Måndag

    SvaraRadera
  3. Härliga minnen låter det som!
    Önskar dig en fin ny vecka...vi hoppas på soooool!

    Kramen!

    SvaraRadera